CALLIMUSA

 

Case story

Callimusa is een ecologische “lederwaren“ merk, waar design en duurzaamheid samen komen tot een portemonnee gemaakt van “bananenleer”. Zij zijn bij ons gekomen met de opdracht om een logo, een website en diverse designs voor portemonnees te ontwerpen. Voor het logo kregen we van de klant te horen dat hij bij voorkeur het bananenblad terug wil zien komen in zijn logo. Daarom zijn wij begonnen met schetsen te maken aan de hand van deze bladeren. Om het logo een modern en herkenbaar uiterlijk te geven hebben we geprobeerd om onze schetsen zo vaak mogelijk te vereenvoudigen. Daarna hebben we een aantal kleuren voorstellen gemaakt die goed passen bij Callimusa. Zo kwamen we in overleg met de klant tot een groen met geel logo.

Expertise

– Logo
– Website
– Portemonnee design

Voor de website was het onze taak om een moderne en toch sfeervolle website te maken. Dit hebben we gedaan door foto’s te selecteren die je gelijk aan een warm land doen denken, zo creëren we het gevoel dat Callimusa wil uitstralen. Ook moest op de website duidelijk het verhaal worden uitgelegd waarom het gebruik van bananenpapier beter is voor het milieu. Het productieproces moest ook goed naar voren komen. Om dit te bereiken hebben we gekozen om een Visual te maken waar in zeven stappen het proces wordt uitgelegd.

Onderaan de website hebben we een kleine webshop gebouwd waar de verschillende portemonnees te koop zijn en je kunt kiezen uit zowel de kleur als maat. De website hebben we gebouwd doormiddel van WordPress.